Što podrazumijeva dvojno iskazivanje na ponudama prema potrošačima u RH?
Pitanje
Što podrazumijeva dvojno iskazivanje na ponudama prema potrošačima u RH?
Odgovor
Obzirom na zaprimljene upite vezane za dvojno iskazivanje na ponudama prema potrošačima u Republici Hrvatskoj te pojavu raznih tumačenja samog Zakona, uputili smo pitanje putem elektroničke pošte na adresu dostupnu na službenoj internetskoj stranici www.euro.hr (Vlada Republike Hrvatske, Hrvatska narodna banka, Ministarstvo gospodarstva i održivog razvoja, Ministarstvo financija).
Pitanje je glasilo:
Da li se obveza dvojnog iskazivanja cijena odnosi i na pojedinačne stavke roba i/ili usluga na ponudi izdanoj prema potrošaču u RH, ili se na izdanoj ponudi, jednako kao i na računima, dvojno iskazuje samo ukupan iznos, uz isticanje fiksnog tečaja konverzije?
U nastavku u cijelosti prenosimo službeni odgovor Ministarstva gospodarstva i održivog razvoja Republike Hrvatske, zaprimljen dana 24. kolovoza 2022.
Poštovani,
nastavno na Vaš upit, očitujemo se kako slijedi:Na ponudi koju trgovac dostavlja potrošaču, u razdoblju obveznog dvojnog iskazivanja u kuni i euru, potrebno je iskazati samo ukupni iznos ponude, dok pojedinačne stavke nije potrebno dvojno iskazati.
Napominjemo, na ponudi je ujedno potrebno iskazati i fiksni tečaj konverzije u njegovom punom brojčanom iznosu, 1 EUR=7,53450 kuna.
S poštovanjem,
Ministarstvo gospodarstva i održivog razvoja
Sukladno odgovoru Ministarstva gospodarstva i održivog razvoja Republike Hrvatske, ne postoji obveza dvojnog iskazivanja cijena za pojedinačne stavke roba i/ili usluga na ponudama prema potrošačima u RH.